„Servo Per Amikeco” (służyć poprzez przyjaźń).
Header

Relacja z Mazur

Lipiec 31st, 2018 | Posted by Admin in Aktualności | IPA J-bie

cofRelacja z wyjazdu IPA Region Jastrzębie na Mazury do m. Kalbornia w dniach 08.07-15.07.2018
Wreszcie nadszedł dzień i wybiła godzina wyjazdu na upragnione tygodniowe wakacje na Mazurach do miejscowości Kalbornia. I tak ósmego lipca 2018r. o godzinie 04.00 wyruszyliśmy autokarem w doborowym towarzystwie członków, sympatyków oraz kolegów z innego Regionu IPA na wymarzone wakacje. Droga minęła szybko i około godz. 12.00 czekały na nas przytulne i świetnie usytuowane domki oraz pawilon gdzie spożywaliśmy śniadania, obiady i kolacje. Niedzielne popołudnie to czas wolny i okazja do zapoznania się z ośrodkiem. Poniedziałkowy dzień to czas do własnej dyspozycji. Spędzaliśmy go aktywnie pływając na kajakach, rowerkach wodnych, jeżdżąc rowerach a mniej aktywni na opalaniu się na plaży. Wieczorem cudowne ognisko integracyjne przy akompaniamencie DJ. Zabawa skończyła się około 23.00. Wtorek powitał nas piękną pogodą i perspektywą z rejsem statkiem po jeziorze z miejscowości Stare Jabłonki do Ostródy. Piękne urokliwe zatoczki, zakola jezior Mały i Wielki Szeląg. Cała trasa była wspaniałym przeżyciem dla wszystkich uczestników rejsu. W trakcie rejsu można było zauważyć chronione gatunki ptaków takie jak: żurawie, czaple oraz perkozy. Statek dwukrotnie pokonywał śluzy w Małej Rusi i Ostródzie i to właśnie zrobiło na uczestnikach rejsu największe wrażenie. Środa to dzień przeznaczony na leniuchowanie, sporty wodne oraz spędzanie czasu wolnego w miłym towarzystwie naszych przyjaciół i znajomych. Wieczorne grillowanie na ogniskach wypełniły nam ten czas.
Czwartek do południa aktywnie spędzaliśmy na kajakach, rowerkach wodnych a popołudniu wyjazd na rekonesans na Pola Grunwaldu. Podziwialiśmy piękne stroje rycerzy, dwórek a później oglądaliśmy turniej rycerski i wrażenia były niesamowite. Wieczorem zabawa z DJ-em ale większość z nas wybrała spotkania w małych podgrupach. Piątek ponowne leniuchowanie i oczekiwanie na sobotni wyjazd na inscenizację Bitwy Pod Grunwaldem. Czas ten spędziliśmy na integracji i nie tylko. Sobota, ładna pogoda i upragniony wyjazd na Pola Grunwaldu. Inscenizacja bitwy była niesamowita, niezapomniana. W tym jedynym miejscu zgromadziło się około 1300 inscenizatorów oraz około 10 tys. widzów. W tym czasie poczuliśmy się jak w powieści Sienkiewicza naocznie obserwując przebieg bitwy. Walki polskiego, litewskiego rycerstwa z zakonem krzyżackim przeszły nasze oczekiwania. Przepiękne stroje rycerstwa polskiego i zakonu krzyżackiego zapierały dech w piersi. Całe widowisko trwało około godziny i warto było być tam w tym dniu. Niedziela i czas powrotu do domu nie napawały optymistycznie ale z dużą niecierpliwością oczekujemy na następne wyjazd. Do zobaczenia.